Cara Nak Buat Samyang Ramen Lagi Sedap !

1:17 PM



Hey guys !


Kalini baru ada chance nak buat entry pasal Samyang Spicy Noodles ni. I don't really bother sangat with those challenge videos because I only appreciate benda alah ni sebab sedap gila ! Aku ni bukan peminat family mee sangat but this one memang dabomb. Buat aku tidur tak lena.

Masa first try tu, memang pedas gila nak mampus lah cerita dia. Berapa cawan air tah aku bantai. Stress lak aku. Rasa dah boleh masuk wad dah kot. Makan minum makan minum tak henti. Lmao. So cubaan kedua aku try hancurkan mee ni dengan telur mata, boleh tahan jugakla. Still pedas and sedap, but takde pedas teruk sangat macam first time try tu. 2 cawan air je aku minum haha. Ada orang kata tak pedas langsung, so silalah bare in mind okay, tak semua orang macam kau. 

Jadi kalini, aku dengan housemate try buat eksperimen lagi (eksperimen jadah)
Dapat idea pon lepas tengok video Yuka Kinoshita errr

Okay first of all, apa yang korang perlukan mestilah 1 paket Samyang Spicy Korean Ramen


Then sebijik telur ayam dan sekeping cheese (ikut korang la nak berapa banyak taruk)


Then rebus la dulu ramen tu


Lepas dah lembut, tos kan !


Masukkan mee tu balik dalam periuk tadi. Bukak api kecik je. Gaulkan ramen tu dengan perencah dia. Then masukkan cebisan cebisan cheese di sekeliling.  Gaul gaul sampai rata !


Ha bila dah siap gaul korang taruk benda alah yang bijik2 tu (aku taktau apa nama)
 Gulps bapak merah mee dia. Nampakla memang pedas


Okay bawah ni dah tersilap. Aku gi gaul jugek bijik2 tu.
Spoil betul le tang nak masuk gambar dalam blog ni. Performance tolak 2 markah !


Taraaa ok dah siap. Ok seriously mangkuk pun oren gak ?? (camouflage yang tak disengajakan)


Btw sedap GILA bila mee dah campur dengan cheese. Rasa lagi thick and creamy. Pedas tu still ada, but beneath the mee. Pedas yang tersirat. Which is, way TOO GOOD !


Aku ni gila telur mata. So aku tak campurkan sekali time campurkan cheese tadi. Sayang plak haha. Yes, Samyang ni juga sedap dimakan dengan telur mata dan sosej (.... sosej takde time ni)
Kalau korang nak buat mee ni versi yang berkuah pun sedap jugak ! Jangan lupa taruk cheese sekali okay


Kekadang aku hancurkan jugak telur mata tu. Sedap ! Sedap dan still pedas. Tapi bukan pedas yang ekstrem. Kalini aku tak minum air langsung. Baru la feel nak makan.



Okay so how do you enjoy your Samyang ramen ? Come share with me :D






You Might Also Like

15 komen

  1. selalu makan samyang ni makan gitu je pastu ya Allah pedas dia mcm nak bunuh diri hahaha. tak pernah lagi makan dgn cheese! lagi pun erin allergic dgn samyang ni. lepas makan je mesti naik ruam ruam. maybe pedas sgt kot haha

    ReplyDelete
  2. nampak sedap lah :D tak pernahh makan macam tu lagi.
    teringin nak buat tapi mak tak bagi makan samyang dah T.T

    ReplyDelete
  3. woahhhhh, serious nampakk sedappplaa. kena cuba ni :)

    ReplyDelete
  4. Tudiaaa serius terliur. bleh try esok ni..

    ReplyDelete
  5. tak pernah try dan takut nak try..akak tak tahan pedas

    ReplyDelete
  6. dah berpaket-paket makan mee ni. oh my, this mee is my favorite <3

    ReplyDelete
  7. teringin pulak nak makan ikut style macam nie. nampak sedap sangat :D

    ReplyDelete
  8. kalau sy masak ni pun letak cheese dan meatballs! :D tapi tiap kali makan mesti tak habis sebab surrender. pedas ah :3

    ReplyDelete
  9. Elsa suka yang ori saja hehe tak pernah tambah cheese atau apa apa. dan kadang2 suka challenge sorang sorang jeh huhu

    ReplyDelete
  10. stress pulak.. menyesal tengok TT^TT tetiba lapar Samyang ramen TT^TT

    anyway, dah agak dah mesti telur O.o (except cheese since tak pernah guna lagi)

    kalau bubuh telur, selalunya mmg kurang pedas XD

    ReplyDelete
  11. Replies
    1. nakk tryyy jgkk.. teliuqqq meleleh i liuq nii..

      Delete
  12. yang warna hitam ni memang takleh telan. taktau laa... yg lain semua boleh telan sedap aje, cuma yg original ni tak boleh masuk.. hihi #salamperkenalan http://nineteencapri.blogspot.my/

    ReplyDelete
  13. dah tryyy and srssss sedapppppp!!! thankyou Myra Azraff!!!

    ReplyDelete

I would really appreciate to have your thoughts here ! :)